opleiding Übersetzung Russisch-Deutsch

ICT-opleiding van de Fontys Hogeschool

Subreddit voor de ICT-opleidingen van Fontys Hogeschool.
[link]

the Netherlands

Welcome to the largest bilingual Reddit community for sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humor, culture and questions. Please browse our FAQ before posting!
[link]

reddit.be

[link]

Iemand hier ervaring met het volgen van een part time Master opleiding naast werk?

Hallo kaasgenoten,
Ik vroeg mij af of iemand ervaring had met het volgen van een master opleiding part time naast je huidige baan. Ik wil graag een master opleiding volgen volgend jaar. Specifiek welke opleiding weet ik nog niet precies, maar ik neig meer naar Information Studies, Software Engineering of Data Science. De universiteiten waar ik nu op zit te kijken zijn UvA, VU en TU.
Mijn huidige situatie/achtergrond:
Ik heb een HBO opleiding in International Business afgerond in 2018. Ik heb daarnaast twee jaar gewerkt als een freelance web developer (ong. 2 jaar) en vervolgens full time gewerkt als software developer (QA/Automation voornamelijk voor ong. 2.5 jaar).
Echter, ik zit al een jaar te denken of ik een vervolgstudie moest gaan doen. Ik heb wil graag een andere soort type werk gaan doen en ik denk dat een master mij kan helpen met meer verdieping.
Ik ben wel bewust dat er ook cursussen zijn waarin ik nieuwe vaardigheden kan leren, maar ik denk dat een master opleiding mij op lange termijn kan helpen. Daarnaast heb ik nog geen grote financiele verplichtingen/schulden, behalve het betalen van de huur. Dus ik ben redelijk flexibel en heb tijd om een opleiding te volgen.
Ten slotte heb ik ook wel een financiele buffer waarin ik redelijk makkelijk een paar jaar van kan leven mocht ik nodig de opleiding full time volgen (mijn voorkeur gaat liever uit naar een part time opleiding).
Dit is zo'n beetje mijn huidige situatie.
Wat zijn jullie ervaringen/tips/adviezen?
submitted by Affectionate_Ad_377 to thenetherlands [link] [comments]

Verschil opleiding niet terugbetaald

Ik heb mij enkele maanden ingeschreven voor een cursus “grafisch vormgever” te volgen bij het avond onderwijs in Gent. Gisteren bericht ontvangen dat door overmacht en corona alle lessen verplaatst worden naar februari (normaal November). Ik werk namelijk in onregelmatig ploegensysteem en het was zeker niet evident om elke donderdagavond vrij te zijn, maar na enige doorzetting is me dit toch gegund geweest. Ik heb dat ook proberen uitleggen dat geen enkele oplossing die ze mij voorstelden een optie is voor mij, volgens het herroepingsrecht is er sowieso geen restitutie mogelijk bij overmacht, enkel switchen van opleiding of switchen van klassikaal naar virtuele klas.
Nu, ik ga volgende zomer naar buitenland verhuizen dus de verplaatsing van mijn studies is niet mogelijk hier in België en ik wil zeker de virtuele klas proberen als deze op een donderdag valt. Bij nader onderzoek kost de virtuele klas 300 euro minder dan wat ik betaald heb en ze willen het verschil niet terug betalen. Is dit zelfs legaal? Je gaat ook niet bij bol.com een macbook pro kopen voor de volle prijs om dan doodleuk een macbook air te ontvangen... Ook zijn ze nog constant reclame aan het maken voor klassikale opleiding terwijl ze nu kunnen anticiperen op die overmacht.
Welke stappen kan ik ondernemen? Deze school staat alvast niet voor de educatie maar voor het geld.
submitted by wowiwalkers to juridischadvies [link] [comments]

Het vijftigduizend-eurocollege. Hoe een private hbo-opleiding voor veel geld veel belooft maar niet levert.

Het vijftigduizend-eurocollege. Hoe een private hbo-opleiding voor veel geld veel belooft maar niet levert. submitted by MissNoctis to thenetherlands [link] [comments]

Verschil opleiding niet terugbetaald.

Ik heb mij enkele maanden ingeschreven voor een cursus “grafisch vormgever” te volgen bij het avond onderwijs in Gent. Gisteren bericht ontvangen dat door overmacht en corona alle lessen verplaatst worden naar februari (normaal November). Ik werk namelijk in onregelmatig ploegensysteem en het was zeker niet evident om elke donderdagavond vrij te zijn, maar na enige doorzetting is me dit toch gegund geweest. Ik heb dat ook proberen uitleggen dat geen enkele oplossing die ze mij voorstelden een optie is voor mij, volgens het herroepingsrecht is er sowieso geen restitutie mogelijk bij overmacht, enkel switchen van opleiding of switchen van klassikaal naar virtuele klas.
Nu, ik ga volgende zomer naar buitenland verhuizen dus de verplaatsing van mijn studies is niet mogelijk hier in België en ik wil zeker de virtuele klas proberen als deze op een donderdag valt. Bij nader onderzoek kost de virtuele klas 300 euro minder dan wat ik betaald heb en ze willen het verschil niet terug betalen. Is dit zelfs legaal? Je gaat ook niet bij bol.com een macbook pro kopen voor de volle prijs om dan doodleuk een macbook air te ontvangen... Ook zijn ze nog constant reclame aan het maken voor klassikale opleiding terwijl ze nu kunnen anticiperen op die overmacht.
Welke stappen kan ik ondernemen? Deze school staat alvast niet voor de educatie maar voor het geld.
submitted by wowiwalkers to JuridischAdviesBE [link] [comments]

Wat zou jouw droombaan zijn als de opleiding en het salaris niet van belang zouden zijn?

Als je alles zou kunnen worden wat je wil, welk beroep zou je dan willen hebben? En waarom?
submitted by bcktothefuture to thenetherlands [link] [comments]

Hoe noem je de opleiding tot nudist?

Anti-slipcursus
submitted by Windrider89 to papgrappen [link] [comments]

Commando in opleiding overleed aan 'shallow water black-out'

Commando in opleiding overleed aan 'shallow water black-out' submitted by AdeptusAnarky to FreeDutch [link] [comments]

FC Twente bindt na Oosterwolde nog drie talenten uit de opleiding

submitted by Bastargre to fctwente [link] [comments]

11-05 02:18 - 'Bedankt voor uw antwoord. Met 'op termijn' bedoel ik dat ik naast mijn werk eventueel een opleiding rechten zou afwerken (over enkele jaren verspreid uiteraard).' by /u/JonoNexus removed from /r/belgium within 246-256min

'''
Bedankt voor uw antwoord. Met 'op termijn' bedoel ik dat ik naast mijn werk eventueel een opleiding rechten zou afwerken (over enkele jaren verspreid uiteraard).
'''
Context Link
Go1dfish undelete link
unreddit undelete link
Author: JonoNexus
submitted by removalbot to removalbot [link] [comments]

10-15 03:58 - 'God, ik haat het als ik letterlijk moet noteren... / En nu ik wat verder lees, klopt dat idd. Vreemd, want ze leren het zo wel niet aan : / al is Salduz al 300 keer veranderd na mijn opleiding en week ik ook niet meer waa...' by /u/Bitt3rSteel removed from /r/belgium within 886-896min

'''
God, ik haat het als ik letterlijk moet noteren...
En nu ik wat verder lees, klopt dat idd. Vreemd, want ze leren het zo wel niet aan :/ al is Salduz al 300 keer veranderd na mijn opleiding en week ik ook niet meer waarop en waaraf zonder en Flowchart....
'''
Context Link
Go1dfish undelete link
unreddit undelete link
Author: Bitt3rSteel

Hoe lang deden jullie over het vinden van een baan na jullie opleiding?

De titel spreekt voor zich. Mijn vraag komt voort uit mijn huidige situatie. Ik ben zo goed als klaar met mijn opleiding; ik krijg binnenkort het cijfer van mijn thesis en dan ben ik klaar voor de arbeidsmarkt. Ik heb al een aantal sollicitaties verstuurd, waaruit een aantal gesprekken kwamen.
Ook krijg ik een hoop afwijzingen, vooral omdat ik nog weinig (1jaar) werkervaring in het veld heb (online marketing). Ik vraag me af hoe lang dit zal gaan duren. Wat zijn jullie ervaringen hierin? En wat was jullie studie, en werkveld waarin jullie terechtkwamen?
submitted by dontwashmysocks to thenetherlands [link] [comments]

Unathi Kwaza RT from Solidariteit: Solidariteit se werkplatform gaan werk, internskappe, mentorskappe, opleiding, beroepsnetwerke, koopkrag en dienste in die gemeenskap fasiliteer. Lees hier oor die toekoms van werk en word deel van jou gemeenskap. #OnsSalSelf

Unathi Kwaza RT from Solidariteit: Solidariteit se werkplatform gaan werk, internskappe, mentorskappe, opleiding, beroepsnetwerke, koopkrag en dienste in die gemeenskap fasiliteer. Lees hier oor die toekoms van werk en word deel van jou gemeenskap. #OnsSalSelf submitted by TweetArchiveBot to LibertyRSA [link] [comments]

10-21 00:49 - 'Bedankt voor de cijfers. / De uitwringing van de artsen vooral tijdens de opleiding is eigenlijk juist waar ik zoveel probleem mee heb. Ik ben zeker niet tegen hun boos. Ik zou graag hebben dat de assistentie betere uren krijg...' by /u/rkwoel removed from /r/belgium within 831-841min

'''
Bedankt voor de cijfers.
De uitwringing van de artsen vooral tijdens de opleiding is eigenlijk juist waar ik zoveel probleem mee heb. Ik ben zeker niet tegen hun boos. Ik zou graag hebben dat de assistentie betere uren krijgt met een evenredige vergoeding, net zoals de verpleegkundigen.
Mijn argument is eerder dat artsen eerst uitgebuit worden en dan een erg hoog loon krijgen. Het lijkt mij voor iedereen beter moest dit loon van in het begin hoger zijn, blijven stijgen, maar ipv tegen het einde zo hoog te zijn misschien zorgen voor een betere balans van shiften doorheen de volle loopbaan. Dat zou ook zorgen voor betere behandeling van de patiënten.
Ik vind dat er veel mag veranderen voor de levenskwaliteit van artsen, maar dat neemt niet weg dat ik hetzelfde vind voor dat van verpleegkundigen.
'''
Context Link
Go1dfish undelete link
unreddit undelete link
Author: rkwoel

Opleiding tot teststraatmedewerker: 'Je moet doorduwen tot je wat weerstand voelt'

Opleiding tot teststraatmedewerker: 'Je moet doorduwen tot je wat weerstand voelt' submitted by OmroepWest to omroepwest [link] [comments]

Help VDAB opleiding

Hey folks,
I recently started with a VDAB course to become a PHP programmer, the main issue though is that our tutor most of the time just tells us to seek the solution in our theory & that we at best spend one day a week at the training center. Hence, I was wondering if anyone could help me out with blocky (for compensation ofc) as I truly wish to not fall off this course.
submitted by Gentenaar9000 to belgium [link] [comments]

Ik wil mijn opleiding verder afmaken, help

Hoi, ik ben een meisje van 19 en ik heb de middelbare school afgerond met TL (mavo) dus ik kan niveau 4 doen. Ik wil graag basisschool lerares worden, maar daar moet je een HBO opleiding voor doen, dus betekent dat dan ik eerst een niveau 4 opleiding moet doen, (bijv onderwijsassistent), en daarna HBO pas kan gaan doen voor de opleiding die ik echt wil doen? Moet ik in totaal 8 jaar naar school daarvoor, of zijn er nog andere opties hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt voor jullie hulp!
submitted by Kkcavan to nederlands [link] [comments]

bpost cancelled my jobstudent contract on my 3rd opleiding day, with a text message..is it normal?

saying “Hallo, het is om te melden dat uw contract stopgezet is en je vanaf morgen niet meer moet komen. Grt” wow im so fucking disappointed, is this normal or?? its my first real job..
submitted by saminas30 to belgium [link] [comments]

TU Delft start opleiding voor robotingenieur van de toekomst

TU Delft start opleiding voor robotingenieur van de toekomst submitted by Netherlands5 to TUDelft [link] [comments]

10-05 01:24 - 'Als je piloot wil worden, kan je je best nu al beginnen informeren, en niet wachten tot je je middelbaar af hebt. Want piloot opleiding starten kan al vrij jong (vanaf 14 jaar - en op 16j mag je al solo vliegen), en de mee...' by /u/sugarkjube removed from /r/belgium within 141-151min

'''
Als je piloot wil worden, kan je je best nu al beginnen informeren, en niet wachten tot je je middelbaar af hebt. Want piloot opleiding starten kan al vrij jong (vanaf 14 jaar - en op 16j mag je al solo vliegen), en de meesten starten dan ook al vrij jong. (Dit is dan wel naast je gewone studies, in het weekend).
Heb je interesse voor een militaire carrière, dan kan je bijvoorbeeld proberen aan te sluiten bij de luchtkadetten: [[link]6 . Ik geloof wel dat het niet gemakkelijk is om daar binnen te geraken, en in het leger zijn er ook wel fysieke eisen.
Militair piloot kan je alleen worden via het leger, de opleiding en de selecties zijn zwaar, maar het is natuurlijk een uniek beroep. Maar er zijn niet alleen F-16 /F-35 piloten nodig, er zijn ook helicopters en airbussen bijvoorbeeld.
Als je geen militaire ambitie hebt, kan je eens rondkijken bij een zweefvliegclub in de buurt. Zweefvliegen is een zeer goede voorbereiding op het piloten beroep. Het is redelijk betaalbaar en kan al vanaf 14 jaar.
Hier vind je wat informatie daarover : [[link]7
En hier vind je een lijstje met clubs: [[link]8

Als ik jou was, zou ik eens in het weekend naar zo'n zweefvliegclub gaan, eens wat informatie vragen, en eens een vluchtje doen samen met een lesgever. Dat is een eerste kennismaking, en dan kan je zien of je er verder mee wil gaan of niet.
Meestal is zweefvliegen iets voor de zomer, maar soms als het weer goed is wordt er ook wel in de winter gevlogen.
Er zijn ook "motor" vlieg clubs en ULM clubs (ultralichte vliegtuigen), maar dat is iets duurder, en je moet geloof ik 16 jaar zijn vooraleer je daar mee kan beginnen. Je kan natuurlijk altijd eens gaan kijken en informatie vragen.
[[link]9
[[link]10
Als je uiteindelijk ambitie hebt om lijn piloot te worden, de opleiding is niet gemakkelijk (wiskunde, aerodynamica, motoren, medische aspecten, wetgeving, etc...), en niet goedkoop (meer dan 100 000 euro), maar als dat de job van je leven is, moet je daar wat voor over hebben. En een voorbereiding als zweefpiloot zal je dan alvast een stuk op weg helpen.
Onze miss belgie van 2019 heeft het overigens ook tot piloot geschopt, dus laat je niet ontmoedigen, en zie het als een uitdaging.
'''
Context Link
Go1dfish undelete link
unreddit undelete link
Author: sugarkjube
1: *ww.bel**anairc*de*s*be 2: ww****ee*vliegen.*e/leren-z*eefvl*e*e*/ 3: www*z*eefvliegen**e**lubs/ 4: *u*mf.be/i*dex**h*/*l/lijst 5: www**v**.*e/10*vl*egclubs*19-vlie*club* 6: ww*.*e***anaircadets.b*]^*1 7: www.zwee*vlie**n.*e/lere*-zw*e*vl*e*en/]^** 8: www**wee*vlieg**.be/club*/*^*3 9: *ulmf.b*/in*e*.php**l/li*st]^^* 10: www.vvmv.be*10*v*iegc**bs/***vli*gclu*s]^*5
Unknown links are censored to prevent spreading illicit content.

Plan na HBO opleiding

Op dit moment loop ik met een vraag (of beter: een reeks vragen) over het pad dat ik wil gaan bewandelen. Belangrijk om bij het verhaal te onthouden: ik ben 24 jaar en thuiswonend in omgeving Apeldoorn. Ik ben van plan om nog enkele jaren thuis te wonen om zo veel te kunnen sparen. Op dit moment slechts wat spaargeld om noodgevallen te bekostigen.
Precies een jaar geleden behaalde ik mijn Hbo-diploma in de richting van HRM/P&O. Tijdens de opleiding geen problemen ervaren, alles in één keer gehaald en aanvullend certificaten voor Wiskunde A op VWO-niveau gehaald. Mijn plan na behalen Hbo-diploma: een Master.
Ik startte vol goede moed met de Master Business Administration. Echter, na de eerste weken brak het reizen mij enorm op. Een enkele reis duurde meestal 1 uur en 45 minuten, als ik pech had was ik meer dan 2 uur onderweg. Ondanks dat ik geen moeite had met de opleiding zelf, koos ik ervoor om te stoppen nu ik het collegegeld nog terug kon vragen (ik verwachtte dat de reistijden mij op den duur definitief zouden opbreken). Op kamers wonen was financieel lastig en persoonlijk lastig (het past totaal niet bij mij).
Hierna besloot ik, tot vreugde van mijn ouders, te gaan werken en als 'side-hustle' mijn hobby tekstschrijven op te pakken. Echter, hier begon de ellende: solliciteren ging enorm stroef. Ik stuitte op het gebrek aan werkervaring en raakte maar niet aan een baan. Mijn side-hustle leverde iets geld op, maar zeker niet genoeg.
Nu, een jaar later, baal ik van de situatie. Ik werk parttime aan mijn side-hustle, stuur enorm veel (open) sollicitaties (solliciteren is moeilijk in deze periode) en onderzoek de mogelijkheden voor een master.
Op dit moment zou ik graag beginnen met sparen/beleggen om het zo in toekomst wat makkelijker voor mijzelf te maken. Wanneer ik begin met werken, zou ik sneller kunnen beginnen met serieus sparen en beleggen, maar op de lange termijn is een master wellicht verstandiger. Een huis huren zie ik niet zitten. Daarom, mijn vraag aan jullie: welke route zou ik kunnen nemen?
- Door solliciteren naar een HR-functie op Hbo-niveau en ondertussen uitvoerend werk te doen om toch te sparen?
- In september starten met een master. Eventueel aan de Open Universiteit, zodat het vanuit huis kan en te combineren van met relevant werk? Mijn twijfels: de kwaliteit van OU?
Graag hoor ik jullie meningen, suggesties en/of tips.
EDIT: In deze post gaf ik aan 'zo snel mogelijk aan FIRE te willen werken'. Echter, ik probeer daarmee te zeggen: De tijd die ik nu kan werken, kunnen mij helpen om sneller op mijzelf te wonen met wat minder stress. Nu nog een studie doen, zal dat proces wellicht vertragen en de stress (hogere resterende hypotheek etc) in mijn 30s wat meer toe laten nemen.
submitted by FRkevFC to DutchFIRE [link] [comments]

09-20 02:28 - 'Als een bepaalde studie in België als Master moet gevalideerd worden, is dat iets wat de onderwijsinstelling zelf moet aanvragen. Als student kan je geen erkenning van een opleiding aanvragen. / Het enige wat jij kan doen...' by /u/jenana__ removed from /r/belgium within 1091-1101min

'''
Als een bepaalde studie in België als Master moet gevalideerd worden, is dat iets wat de onderwijsinstelling zelf moet aanvragen. Als student kan je geen erkenning van een opleiding aanvragen.
Het enige wat jij kan doen is een aanvraag om een gelijkstelling te verkrijgen aan een Belgische master.
Het aantal studiepunten maakt niet zoveel uit. Het gaat eerst en vooral om de onderwijsinstelling waar je het volgt (is die hier erkend) en het studiedoorloop. Het is inderdaad naric die zich daarmee bezig houdt.
Ik kan me niet voorstellen dat dit in jouw geval gaat lukken, maar je kan het altijd proberen als je die opleiding hebt afgerond.
'''
Context Link
Go1dfish undelete link
unreddit undelete link
Author: jenana__

Opleiding kiezen

I haven’t been in the netherlands this long so i don’t know about studies alot this is my last havo year and i’m considering studying bouwkunde,what i would like is that if you have any advices for me or know things that can help me, just looking for an advice and more information from people who might know more. Thx
submitted by dota-plz to Netherlands [link] [comments]

VeVa: de opleiding - YouTube Opleiding tandartsassistent - YouTube Opleidingen - YouTube Opleiding - YouTube

dict.cc Übersetzungen für 'opleiding' im Latein-Deutsch-Wörterbuch, mit echten Sprachaufnahmen, Illustrationen, Beugungsformen, ... Übersetzung Niederländisch-Deutsch für opleiding im PONS Online-Wörterbuch nachschlagen! Gratis Vokabeltrainer, Verbtabellen, Aussprachefunktion. dict.cc Übersetzungen für 'opleiding' im Niederländisch-Deutsch-Wörterbuch, mit echten Sprachaufnahmen, Illustrationen, Beugungsformen, ... dict.cc Übersetzungen für 'opleiding' im Esperanto-Deutsch-Wörterbuch, mit echten Sprachaufnahmen, Illustrationen, Beugungsformen, ... Dutch: ·education, training, instruction ... Definition from Wiktionary, the free dictionary

[index] [5796] [7175] [6909] [3437] [6480] [2366] [6802] [5530] [3481] [2323]

VeVa: de opleiding - YouTube

https://goo.gl/XQTrKw - Check de opleiding Pedagogiek of http://www.studiekeuze.hu.nl voor meer info. Kinderen staan centraal bij de hbo-opleiding Pedagogiek... Skip navigation Sign in. Search Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube. OPLEIDING TANDARTSASSISTENT Ga je graag met patiënten om en kan je hen geruststellen? Wil je de tandarts assisteren tijdens een behandeling? Ben je ordelijk ... Op dit moment is de 16-daagse duaal opleiding bezig op de Kitzsteinhorn in Kaprun. Deze groep wordt opgeleid tot ski- én snowboardleraar. Allereerst staat he...

#